Deelnemers gaven deze training gemiddeld een
9,3
Je bevindt je hier:

Personal branding

Onderzoek jouw onderscheidend vermogen en laat een authentieke indruk achter.
675,00
BTW vrij
Blended training
Contacturen
8 contacturen
Duur
3 weken
Interval
1 trainingsdag  (09:00-17:00)  
Werkdruk
2 uur zelfstudie
incl. dagarrangement

Je bent klaar voor de volgende stap in je carrière. Doelgericht werk je naar die topfunctie toe of zoek je naar de vacature die perfect bij jou past. Je wilt tijdens het sollicitatiegesprek helder communiceren wie je bent en waar je voor staat om zo een echt goede indruk van jezelf achter laten. Want een rol spelen en je anders voor doen dan je bent, helpen je niet echt verder.

Maar hoe komt je ‘echte ik’ nu eigenlijk over? Hoe presenteer je jezelf? Wat laat jij mensen zien? Wat niet? En is dat goed zo of kun je misschien beter wat andere accenten leggen? Tijdens de training ‘Personal branding’ onderzoek je jouw onderscheidend vermogen. Wat maakt jou uniek? Wat zijn je drijfveren, welke kennis en ervaring heb je opgedaan en wat zijn de specifieke kwaliteiten die je kunt benoemen in het verhaal over jezelf? Wanneer je een consistent verhaal over jezelf vertelt, laat je een herkenbare en authentieke indruk achter. Mensen kiezen dan graag voor jou.

Wat levert de training je op?

Na afloop van de training:   

  • heb je een realistisch zelfbeeld
  • heb je de tools om jezelf zowel binnen als buiten de organisatie zichtbaar te profileren
  • kun je jezelf echt laten zien tijdens een sollicitatie of een netwerkbijeenkomst
  • weet je jezelf en je kwaliteiten goed te verkopen
  • komt je LinkedIn-profiel overeen met het verhaal dat je vertelt.   

Wat kun je verwachten?

Jezelf verkopen is het moeilijkste wat er is, zeker ook omdat het meestal in één keer goed moet gaan. Het is dan ook belangrijk dat je personal brand helemaal helder en consistent is. Je personal brand hangt af van wat jou uniek maakt en hoe je dat zo consequent mogelijk uitdraagt. Wat blijft er bij mensen hangen van de indruk die je achterlaat?

Tijdens de training maak je daarom een zelfanalyse om duidelijk te krijgen wat jouw sterke en zwakke punten zijn, waar je expertise ligt, en wat je waarden en normen zijn. Kortom: wat jou onderscheidt van de anderen. Daarna oefen je een elevator pitch, waarmee je in een paar zinnen duidelijk kunt maken wie je bent en waar je voor staat.

Ook sollicitatiegesprekken komen aan bod. Welke voorbereidingen tref je? Wat zijn vragen die tijdens het gesprek gesteld kunnen worden? Hoe houd je de aandacht van je gesprekspartners vast?

Alleen wanneer je personal brand goed in elkaar zit en je een consistent verhaal over jezelf kunt vertellen, ben je in staat om de juiste opdrachten en mensen naar je toe te trekken.

Welke onderwerpen komen aan bod?

  • Inzicht krijgen in hoe je op anderen overkomt
  • De eerste indruk en het beeld dat je achterlaat positief beïnvloeden 
  • Zo effectief mogelijk solliciteren in de huidige markt
  • Helder en duidelijk je ‘personal brand’ vertellen en presenteren
  • Onderzoeken hoe je jouw onderscheidende kwaliteiten consistent over de bühne brengt.

Hoeveel tijd wil jij investeren?

De training 'Personal branding' heeft een doorlooptijd van drie weken met een tijdinvestering van:   

  • acht contacturen: een trainingsdag (09:00-17:00)   
  • twee uur zelfstudie

Exclusief toegang tot de online leeromgeving   

Als je een (online)training volgt bij GITP, krijg je exclusief toegang tot onze online leeromgeving. Voor, tijdens én na de training vind je daar het programma, de voorbereidings- en praktijkopdrachten, theorie, achtergrondinformatie en alle praktische gegevens over de training. Je hebt zes maanden toegang tot de leeromgeving. 

Arrangementen & studiemateriaal: all-in prijs 

Alle trainingen hebben een dagarrangement waarbij koffie, thee en een luxe lunch zijn inbegrepen. De kosten voor het (verplichte) dagarrangement zijn in onze prijzen op de website verwerkt. Het lesmateriaal (boeken e.d.) is ook bij de prijs inbegrepen. De prijs die je op de website ziet, is dus een all-in prijs. Meer informatie vind je in onze Inschrijfvoorwaarden en bij Veelgestelde vragen.

Twijfel je over deze training?

Vraag advies of bekijk andere trainingen binnen het thema Communicatie.

Locaties & data

Kies hier een locatie en datum waarop je de training wilt volgen.

We kunnen elke training als incompany training of in aangepast vorm als maatwerk verzorgen. Daarnaast geven we je uiteraard graag een opleidingsadvies.