Competenties
- Communiceren
- Leidinggeven (groep)
- Leidinggeven (individueel)
- Plannen
- Voortgang bewaken
Voor wie?
Deze virtuele training is bedoeld voor beginnende managers en leidinggevenden uit verschillende branches en sectoren, die behoefte hebben aan essentiële kennis en managementvaardigheden. Daarnaast herken je jezelf in één of meer van de volgende vragen:
- Hoe ga ik om met weerstand?
- Hoe motiveer ik mijn medewerkers?
- Hoe zorg ik dat resultaten worden behaald?
- Hoe spreek ik medewerkers aan op hun gedrag?
- Hoe voer ik een lastig gesprek?
Resultaat
Na afloop van de training
- Heb je inzicht in jouw managementstijl.
- Ben je in staat te schakelen naar de managementstijl die past bij de situatie waar jij voor staat.
- Heb je een helder beeld van jouw rol als manager.
- Ben je bewust van je valkuilen, invloed en mogelijkheden.
- Ben je in staat jouw medewerkers beter te sturen, confronteren, motiveren en coachen.
- Kun je beter omgaan met weerstand en lastige groepsdynamiek.
- Heb je overtuigingskracht en weet draagvlak te creëren.
- Weet je effectief te delegeren.
- Bereik je met meer gemak resultaten met je team, dankzij de managementvaardigheden die je eigen hebt gemaakt.
Programma
Wat kun je verwachten?
De training start met een Reflector 360. Deze feedback scan helpt om inzicht te geven in al jouw kwaliteiten en valkuilen, zodat hier gedurende de training op ingespeeld kan worden. De training bestaat uit drie delen. Het eerste deel gaat over leidinggeven aan jezelf. Hierbij verken je jouw rol als leidinggevende en ontdek je jouw leiderschapsstijl. In het tweede deel leer je leiding te geven aan een ander. In dit deel oefen je veel met beoordelingsgesprekken en feedback geven. In het derde deel gaan we aan de slag met coachend leidinggeven. Je maakt kennis met de basisprincipes van coaching en ontdek hoe je meer uit uw medewerkers en team haalt. Last but not least leer je leidinggeven met een visie. Hier leer je om je plannen met overtuigingskracht te presenteren. Tot slot van de training duik je samen met je medestudenten in de basics van timemanagement. Een effectieve leider is immers een efficiënte leider.
Programma
Deze onderwerpen komen aan bod
- Leidinggeven aan jezelf
- Inzicht in je managementstijl op basis van jouw persoonlijke 360°-feedback
- Omgaan met lastige medewerkers
- Constructief feedback geven
- Leidinggeven aan de ander: De jaarcyclus/beoordelingscyclus
- SMART doelen stellen en afspraken maken
- Kennismaken met verschillende leiderschapsstijlen
- Lastige gesprekken voeren
- Leidinggeven aan jouw team
- Besluiten nemen met en in je team.
- Omgaan met lastige medewerkers Leidinggeven met visie: creëren van draagvlak
- Sturen en begeleiden van veranderingen
- Tips en valkuilen van delegeren
Persoonlijke begeleiding
Om de juiste focus voor het individuele leertraject te bepalen licht onze trainer de inzichten uit de rapportage persoonlijk toe aan de deelnemer, en geeft tips en adviezen in relatie tot persoonlijke leerdoelen, om zo het optimale uit de training te halen.
Bij meerdaagse trainingen maken ‘personal development classrooms’ deel uit van het programma. Hier staan individuele praktijkcases en bijbehorende uitdagingen centraal.
Gedurende het ontwikkeltraject is tijdens en buiten de virtuele ontmoeting volop gelegenheid om vragen te stellen en tips te krijgen van de trainer, onder andere via Whatsapp. Zodat deelnemers bij het toepassen van het geleerde in de praktijk persoonlijk, interactief ondersteund worden.
Virtual Classroom
DIGITAL & HUMAN OPTIMAAL GECOMBINEERD
Voor een volwaardige training is een face-to-face ontmoeting niet altijd een voorwaarde. Persoonlijke, deskundige begeleiding door experts wel. Wij bieden nu Virtual Classroom, een volledig online, interactief ontwikkeltraject met persoonlijke begeleiding.
ONLINE, INTERACTIEF LEREN
De Virtual Classroom Programma’s van GITP bestaan uit een combinatie van een krachtige online test met interactieve ‘classrooms’, een eigen leeromgeving en persoonlijke begeleiding door onze trainers. Hiermee zijn het afwisselende ontwikkeltrajecten gericht op het realiseren van leerdoelen en het borgen van het leerresultaat.