Competenties
- Visie ontwikkelen
- Plannen en organiseren
- Groepsgericht leidinggeven
- Sociabiliteit
- Aanpassingsvermogen
Voor wie?
De training is bestemd voor leidinggevenden, coördinatoren, projectleiders die verantwoordelijk zijn voor leidinggeven binnen hun organisatie of afdeling en te maken hebben met medewerkers die op (veel) afstand werken. Deelnemers hebben enige ervaring met leidinggeven.
Resultaat
Na afloop van de training
- Kun je sturing geven aan het individu op afstand: Coachvaardigheden en communicatieve vaardigheden.
- Kun je sturing geven aan het team op afstand: gestructureerd en informeel sturen op resultaat.
- Heb je inzicht in de verschillen en kansen van face to face of op afstand ontmoeten.
- Maak je effectief gebruik van digitale hulpmiddelen die sturen op afstand ondersteunen.
- Heb je inzicht in je persoonlijk leiderschap: Wat betekent leidinggeven op afstand voor mij persoonlijk?
- Kun je effectief omgaan met onzekerheden.
Programma
Wat kun je verwachten?
De training heeft een doorlooptijd van 9 weken met een tijdsinvestering van 25 contacturen: 1 uur startgesprek en 3 losse trainingsdagen en 7 uur zelfstudie.
De virtual classrooms bestaan uit de introductie van passende modellen en theorieën, afgewisseld met praktische oefeningen. Je krijgt tips en adviezen over hoe je leidinggeeft op afstand; waarbij we uitgaan van jouw concrete werksituatie. Daarnaast wissel je ervaringen uit met de andere deelnemers, zodat je ook van elkaar leert. Door middel van concrete opdrachten en oefeningen ontwikkel je jouw vermogen om bevlogen en effectief leiding te geven op afstand. Je krijgt de gelegenheid te oefenen met een trainingsacteur waarbij je je eigen praktijkcases inbrengt. Tussen de trainingsblokken ga je ermee aan de slag in je eigen werk; je brengt zo het geleerde direct in de praktijk.
Onderwerpen
- Face to face of op afstand ontmoeten: verschillen en kansen.
- Mindset en waarden: principle based en rulebased.
- Sturing aan het individu op afstand: noodzakelijke competenties en sturing op maat.
- Coachvaardigheden en communicatieve vaardigheden.
- Sturing aan het team op afstand: gestructureerd en informeel sturen op resultaat.
- Effectief gebruik van digitale hulpmiddelen die sturen op afstand ondersteunen.
- Voorbereiding van virtuele vergaderingen.
- Sturing geven aan virtuele vergaderingen: zakelijke focus, informele sfeer.
- Persoonlijk leiderschap
- Wat betekent leidinggeven op afstand voor mij persoonlijk?
- Effectief omgaan met onzekerheden.
PERSOONLIJKE BEGELEIDING
Om de juiste focus voor het individuele leertraject te bepalen licht onze trainer de inzichten uit de rapportage persoonlijk toe aan de deelnemer, en geeft tips en adviezen in relatie tot persoonlijke leerdoelen, om zo het optimale uit de training te halen.
Bij meerdaagse trainingen maken ‘personal development classrooms’ deel uit van het programma. Hier staan individuele praktijkcases en bijbehorende uitdagingen centraal.
Gedurende het ontwikkeltraject is tijdens en buiten de virtuele ontmoeting volop gelegenheid om vragen te stellen en tips te krijgen van de trainer, onder andere via Whatsapp. Zodat deelnemers bij het toepassen van het geleerde in de praktijk persoonlijk, interactief ondersteund worden.
Virtual Classroom
DIGITAL & HUMAN OPTIMAAL GECOMBINEERD
Voor een volwaardige training is een face-to-face ontmoeting niet altijd een voorwaarde. Persoonlijke, deskundige begeleiding door experts wel. Wij bieden nu Virtual Classroom, een volledig online, interactief ontwikkeltraject met persoonlijke begeleiding.
ONLINE, INTERACTIEF LEREN
De Virtual Classroom Programma’s van GITP bestaan uit een combinatie van een krachtige online test met interactieve ‘classrooms’, een eigen leeromgeving en persoonlijke begeleiding door onze trainers. Hiermee zijn het afwisselende ontwikkeltrajecten gericht op het realiseren van leerdoelen en het borgen van het leerresultaat.